صفا

بسم الله الرٌحمن الرٌحیم --------باصفا باش پادشاهی کن ...

صفا

بسم الله الرٌحمن الرٌحیم --------باصفا باش پادشاهی کن ...

حکم کثیر السفر

کثیر السفر

بنده معلّم و محل خدمتم در 30کیلومتری شهرم (گوگان ) می باشد و هر روز رفت و آمد می کنم ودر تابستان برای ادامهء تحصیل به شهر تبریز می روم و هر هفته یک شب و دو روز در تبریز می مانم . حکم نماز و روزه ءمن در محل خدمتم و در تبریز چگونه است ؟


نماز شما به فتوای مرحوم امام خمینی (ره ) و آیت الله فاضل در محلّ خدمتتان شکسته است و روزه صحیح نیست و حکم مسافر را دارید. اما به فتوای بقیهء مراجع معظم نمازتان تمام و روزه صحیح است . شما می توانیداز امام (ره ) به یکی از مراجع فعلی که در قید حیات اند, رجوع کنید تا نمازتان تمام و روزه تان صحیح باشد.
اما در محل تحصیل (شهر تبریز) به فتوای امام (ره ) و آیت الله فاضل و آیت الله تبریزی و آیت الله خامنه ای نمازتان شکسته است و روزه صحیح نیست , چون گر چه کثیر السفر هستید, ولی سفرهای شما شغل حساب نمی شود. اما به فتوای بقیهء مراجع در تبریز نماز تمام و روزه صحیح است . شما اگر به فتوای آیت الله بهجت مراجعه کنید, هم در تبریز و هم در محل خدمتتان نمازتان تمام و روزه تان صحیح خواهد بود و مشکلتان حلّ خواهد شد.

منبع:http://www.porsojoo.com/fa/node/66525

نظرات 1 + ارسال نظر
کلیک کن تو قلب من دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:50 ق.ظ http://www.dvp.mihanblog.com

از وبلاگتان بهره لازم رابرده ایم شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
کلیک کن تو قلب من
http://www.iranmaxim.mg-blog.com
وبلاگهای +/- جایزه 800 دلاری
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد