صفا

بسم الله الرٌحمن الرٌحیم --------باصفا باش پادشاهی کن ...

صفا

بسم الله الرٌحمن الرٌحیم --------باصفا باش پادشاهی کن ...

در محضر استاد جوادی آملی» ...حضور امام زمان در حج ...


وجود مبارک حضرت بقیّة‌الله، حجة بن‌الحسن‌(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) هر سال در مراسم حجّ و به ویژه در عرفات و منا حضور دارد. چنانکه امام صادق‌(علیه السلام) فرمود: »یفقد الناس إمامهم؛ یشهد الموسم فیراهم ولا‌یرونه»1. همچنین نایب خاص امام زمان‌(سلام‌الله‌علیه)، محمد‌بن عثمان عَمْری‌(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) می‌گوید: »والله إن صاحب هذا الأمر لیحضر الموسم کل سنة، یری الناس ویعرفهم ویرونه ولا‌یعرفونه»2. همچنین بسیاری از تربیت‌یافتگان و شاگردان خاص آن حضرت در میان حج‌گزاران حضور دارند و به مدد عنایت خاص حضرتش از ملکوت افراد آگاهی می‌یابند.
شایان ذکر اینکه، اگرچه ممکن است مشکلات برخی زائران، ناخودآگاه به برکت امام زمان‌(سلام‌الله‌علیه) حل شود، لیکن چنین نیست که هر عمل خارق‌عادت و کرامتی که در ایام حج و در سرزمین منا و عرفات روی داد، مستقیماً به‌دست وجود مبارک آن حضرت انجام گیرد. ممکن است ناآشنا یا سالمندی راه خیمه و چادر خود را گم کند یا در بین راه بدون زاد و راحله بماند و ولیّی از اولیای الهی که تربیت‌شده مکتب ولایت ولیّ‌عصر‌(ارواحنا‌فداه) است او را راهنمایی کند. پس این شخصِ گرفتار، مع‌الواسطه خدمت آن حضرت رسیده است، نه بلا‌واسطه.
تشرّف مستقیم و بی‌واسطه به محضر نورانی امام زمان‌(ارواحنا فداه) لیاقت و شایستگیهای ویژه‌ای می‌طلبد. از این رو تنها اَوحَدی از موحّدان توفیق می‌یابند که وجود مبارک آن حضرت شخصاً به بالین او بیاید. البته عنایت ایشان شامل اولیا و صالحان و شهیدانی که تربیت کرده است، شده و آنان به دستور آن حضرت مشکلات دیگران را حلّ می‌کنند.

1 ـ کافی، ج 1، ص 337‌ـ‌338.
2 ـ من لا یحضر، ج 2، ص 520.

مأخذ: (صهبای حج، ص 434)


شیخ آخوند آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد